RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, May 22, 2006

tikus makan keju,cikgu

Anak murid saya buat lawak antarabangsa ari ni.Waktu kelas tuisyen Sains tadi, saya ajar topik the groups of animals. Kan haiwan ni ada 3 kelas utama - herbivor,karnivor dan omnivor.Saya buat small quiz untuk uji ingatan budak-budak ni (saya memang suka bab-bab kuiz ni,ehehe)

" Ok, tigers. What do they eat?"
" Animals...meat!"
" So, they are carnivors,rite?"
" Yeahhhh.."
Bersemangat ja diorang jawab.

" Ok, chicken?"
" Dunno teacher. Diorang makan cacing..."

Hehehe...saya senyum ja...betul la lurus anak murid saya ni.
" Cacing tu animal le sayang!...Ok, letak chicken kat Omnivor."
" Omnivor? Tapi chicken tak makan sayur,teacher!"
Anak murid saya yang bernama Aqillah tidak puas hati.
Emm...saya pun jawab camni..

" Mana awak tau dia tak makan sayur? Dia cakap kat awak ke?"
Si Aqillah ni senyum-senyum.Dia geleng-geleng kepala.Jawapan saya mematikan rasa tidak puas hatinya,ehehe (jahat tul cikgu ni!)

"Ok, next is rat. What do they eat?"
Suasana kelas senyap sunyi. masing-masing tunduk ngadap meja (tak tau jawapan ler tuh)

Tiba-tiba....
" tikus makan keju,cikgu"
Anak murid saya bernama Luqman memberikan jawapan yang sungguh bernas,huhuhu..
Terus ketawa saya meledak. Bebudak dalam kelas tu pun sama.Muka si Luqman ni selamba aje. Tak rase bersalah pon.
" Luqman, where did u get that answer?"
"Dalam tv, cikgu. Selalu nampak diorang makan keju"
Hahahaha...besar betul pengaruh TV pada si Luqman ni. Ni mesti kes suka tengok citer katun.Luqman...Luqman...sampai berair mata cikgu ketawa tau sebab awak!ahaks

Ha..korang tau ke rat tu belongs to which group? ehehehe....

**Betul la kanak-kanak itu dilahirkan seperti kain putih. Kita la yang bertanggungjawab untuk mencorakkan mereka**

2 comments:

Anonymous said...

dunno laa rat tu ape..tikus makan ape ek? serbuk kayu ke? :D

Jeketbiru said...

ehehe...cepat2 teka...kalau betul cikgu kasik adiah;)