RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, May 21, 2006

Songs in memoirs

Hmm...entry kali ni saya citer pasal lagu-lagu dalam kenangan,ehehe.

Kau Yang Satu-Wow
Lagu ni masa saya darjah 6. Suka betul dengan lirik dia. Kunun jadik tema kisah saya dengan seorang mamat tu,ehehe. Depan umah aje pun. Bila dengar lagu ni sah-sah teringat kat dia (dulu laaaa!) kecik-kecik dah bercinta...hahaha! Cam bagus je.Tapi skang dia dah kawen,anak tiga.Dia letak nama anak sulung dia -Emilia!huhu

Tunduk Mengalah-Data
Lagu ni jadik faberet masa saya sekolah menengah (jiwang seh) Ntah-ntah korang tak tau pun kewujudan lagu ni. Ni pun lagu tema gak la kiranya. Senior yang saya admire suka kat kawan sendiri,uhuks.Disebabkan saya ni baik hati, biarlah saya mengalah,hehehe.

Emilia -KRU
Suka sebab ada nama saya,ehehehe. Tak sangka ada gak lagu guna nama saya yang glamer ni,ahaks. Masa tu tengah fanatik giler ngan KRU. Bila tau aja diorang cipta lagu ni, terus ati kembang-kuncup, ekekek. Rasa cam terbang kat awang-awangan aje.

Seperti Dulu - Exist
Lagu karat lagi..ahaks. Suka giler ngan lagu ni masa saya blaja kat U. Tiap-tiap ari mesti carik cenel radio yang putarkan lagu ni. Lirik dia mengingatkan saya pada seorang sahabat yang menghilangkan diri secara tiba-tiba.Plus sebenarnya saya suka suara Ezad yang lemak merdu tu. Kalau masuk tilawah sure menang!

Hero- Mariah Carey
Ni lagu motivasi masa saya belajar dulu. Kalau dengar lagu ni mesti rasa macam ade motivation injection. Mata mengantuk pun, terus boleh ngadap buku,hehe.Tapi skang kalau dengar, saya mesti rasa terus ngantuk.

You Are My Everything- Santa Esmeralda
Suka lagu ni lepas tengok satu cerekarama tu. Tajuk dia Melarik Mimpi. Dilakonkan oleh Azhar Sulaiman dan Aida Rahim.

Dekat Padamu- Yusry
Ni bukanla lagu faberet saya. Tapi ada orang pernah tujukan lagu ni untuk saya satu masa dulu, hehe. Masa tu saya kat Sabah dan dia kat KL. Kunun la nak dekat dengan saya. Hmm...tak bleh pakai sumer tu, ehehe. Si dia pun dah nak kawen cuti skulah bulan 5 ni. Dah pun antar kad jemputan kat saya. Tak tau la nak pegi ke tak...Kalau pegi saya nak upah sumone jadik pakwe tipu-tipuan saya, ahahaha!Anyone?..

Jangan Pisahkan -Deddy Dores& Mayang Sari
Yang ni takde kaitan dengan tema kisah saya,hehe. Suka lagu ni sebab lagu ni telah menjadikan saya juara karaoke masa Hari Keluarga,ehehe. Masa tu saya duet ngan Angah.Dia jadik Deddy Dores, saya jadik Mayang Sari la kire nya,ehehe.Tak sangka sore kitaorg ni sedap gak ye....;)

I Lay My Love On You- Westlife
Masa tu Westlife tengah glamer. Saya siap beli kaset dia lagi.Hari-hari dok putar sampai dah tak jadik sore Westlife,hehe. Besides, kenangan terindah dengan Westlife ni.....ade laaaaa...hehe. Saya dan seorang sahabat baik saya sama-sama meminati lagu-lagu daripada diorang (masa tu la) Tak tau la skang dia still minat atau tak.

Menanti Sebuah Jawaban -Padi
Isk...isk...isk..a very meaningful song for me.Kena sangat dengan kisah hidup saya masa tu (dan skang gak kot). Ntah sapa la yang saya tunggu tu ye.....hmmm. Plus ni kan lagu tema untuk filem Ungu Violet. Best tengok citer ni sebab ada Dian ;)

My Immortal - Evanescence
One of my favourite sad song. Bila dengar lagu ni terkenang kisah hidup saya yang tak berkesudahan.Dah la..takmo citer lebih-lebih.Nanti ngalir.Hayati lirik aje dah cukup...sob..sob.

Blind- Lifehouse
Dah lama suka lagu ni. Tapi baru-baru aje tau tajuk nyer,hehe. Tiap-tiap hari jadik lagu wajib yang mesti saya dengar kat winamp pc saya ni.Bila dengar lagu ni, teringat kat Mr Clark Kent! ahaks.

** Kalau ikutkan, cam banyak aje lagu-lagu yang saya suka. Tapi just list out yang ada kenangan aje la kan..hehe. Nanti jadik macam Tower Records plak,hehe**

6 comments:

Anonymous said...

wah wahh since jah satu dah berchenta ang no..kemain lagi :P

Anonymous said...

salah la weh..jah nam..hikhikhik..
nak wat camner..depa yg ajak,ahaha

Anonymous said...

lagu Negaraku takde kenangan ke? hehe

Jeketbiru said...

tu bukan lagu kenangan..yg tu lagu kehidupan,ehehe

Anonymous said...

i remember melarik mimpi. Its my favourite cerekarama. Ditonton berulang2.


afarami@yahoo.com

Unknown said...

Melarik mimpi, juga ada Melarik mimpi 2. Jika ada videonya, mahu tonton lagi, pohon share jika ada.