RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 16, 2006

epi teacher's day!

Sebelum saya tulis apa-apa...saya nak wish pada diri sendiri....
HEPI TEACHER"S DAY EMI!! Semoga saya akan terus tabah dalam mengharungi liku-liku karier sebagai seorang guru dan dapat jadi guru cemerlang,gemilang dan terbilang...cewahh!

Hari ini sambutan Hari Guru peringkat sekolah. Seperti biasa, kami dikehendaki datang pada sebelah pagi.Tahun ini guru-guru diminta mengadakan persembahan. So, guru-guru sesi petang telah memilih tarian medley (cam ayat karangan plak)

Sebut pasal menari ni, memang kelakar giler! Teringat saya zaman tadika dulu..itulah kali terakhir saya menari. Itupun cikgu suruh saya menari tarian endang coz gerakan saya kaku dan keras untuk menari joget,huhuhu. Maklum ler, tarian endang just duduk dan main gerakan tangan aje.Punyer la saya ni takde bakat menari,ehehe.

Dan ari ini, antara percaya atau tidak, saya telah menari 4 jenis tarian di hadapan kira-kira 1000 anak murid saya dengan jayanya! Adeh, saya sendiri rasa macam mau pengsan nak hafal setiap gerakan yang telah diajar.Alhamdulillah..everything done. Sampai sakit-sakit pinggang saya belajar twist,ahaks. Untung anak murid saya...tak pasal-pasal ari ni dapat tengok cikgu-cikgu dia menari...spesel tu! Ari lain takde,hehe.Sporting abis la kiranya ari ni...muka senyum aje walaupun penat. Simpan marah kat umah :)

Satu lagi kalau tiba hari guru ni, tak sah kalau tak dapat present. Hmm..nak kata banyak tu takde la...tapi sekotak penuh la saya kutip hadiah hari ni..ahaks.masih tak sempat nak buka semuanya. Lagipun, saya sayang pembalutnya...cantik-cantik!
Kalau zaman saya skulah dulu, takde la kasik hadiah grand-grand macam bebudak sekarang. Paling-paling kasik sabun,ehehe (mesti korang pon camtu gak kan??) Pastu balut guna kertas minyak yang kaler cokelat tu aje. Maklum ler sekolah kampung macam saya ni mana la reti nak belikan frame gambar untuk cikgu,ehehe.Sabun tu pon guna duit mak. Jenuh pujuk mak...kalau tak dapat, 'pau' sabun mak kat umah,ehehehe

Apapun, sambutan Hari Guru tahun ni memang best! Tambah-tambah bila kitaorg dapat makan hi-tea di Hotel Prescot selepas majlis sambutan berakhir di sekolah. Best tau jadik cikgu ni, dapat hadiah, dapat makan free, dapat menari, dapat menyanyi..ehehe...agak-agak engineer, accountant, lawyer or doctor ade camtu tak? ahaks

Seperti biasa, gambar-gambar kat fotopages ye..

** Terima kasih banyak-banyak pada semua yang hantar sms wishing me Hepi Teacher's day :)**

2 comments:

Anonymous said...

Happy Teacher's Day!!..

ko nari sesorang ke nari beregu? ehehe.

kalu aku dolu kasik pen jer kat cikgu..pehtu aku ingat lagi cikgu aku penah dapat bunga..bunga plastik laa tapi :D

Jeketbiru said...

aku nari secara berjemaah,ehehe..
kalau sensorang..aku pengsan duh!

aku dulu x penah kali munge, tapi kali ni aku dapat munge idup lagu,huhu..terharu..daripada budak yang selalu aku marah...uhuks