RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 09, 2006

aku ari ini

Saya ke klinik untuk menjalani medical check up...ingatkan kejap je bleh settle. Tunggu tuan doktor datang hampir dua jam! Berakar saya kat situ. Kalau la saya ada penyakit kronik masa tu, mesti dah.....

Then, saya diminta ke DEMC untuk menjalani x-ray pula. Alhamdulillah proses nye cepat. Layanan pun bagus!(plus doktor-doktor kat situ encem2..hehe)

Kemudian saya ke PKNS untuk berjumpa dengan pesuruhjaya sumpah.Ni pun kes sama gak ngan klinik tadi. Mak aiii..lunch time tuan haji ni lama betul! Ada sorang mamat cina tu siap bersila kat lantai tunggu,hehehe...

Lepas ambil report di DEMC saya kembali semula ke klinik tu.Saya mintak MC sebab dah tak pegi mengajar ari ni. Ade ke patut doktor tu cakap...

" awak heret saya sekali menipu ye?"

Huh..saya peduli apa...sebab tunggu tuan doktor la saya tak pegi sekolah (nak aje saya jawab camtu)

" bukan nyer tipu...saya memang tak berapa sihat le..lagipun saya dah call sekolah tadi, saya MC"

Tuan doktor senyum-senyum sebab saya menolak untuk diberikan time slip. Pada saya, takde guna time slip tu kalau datang sekolah dah pukul 4pm! Baik MC ja terus...

Dan sebagai balasan kepada MC saya tu, dia bersoal-jawab dengan saya mengenai isu pengajaran matematik dalam bahasa inggeris..ada ke patut?? menyesal pulak saya bagitau dia saya cikgu maths..
Terpaksa la buat sesi diskusi ilmiah dengan doktor tu sebelum saya keluar,huhu....(sian saya kene dera dengan tuan doktor,huhuhu)

** banyak betul prosedur nak confirm jawatan nih...lepas ni,kalau tak dapat anugerah guru cemerlang tatau la saya,hehe**

6 comments:

Anonymous said...

hai cikgukiut!
saya cikgu che amir.
ngajar maths sek ren kat kl.
saya pun pernah buat medical check up sah lantikan (dga29.)
1 minggu baru siap x-ray.
dah sah lantik guru now.
cuma sah jawatan jer lambat skit
pasal jabatan pelajaran lembab buat keje....

Jeketbiru said...

hai cikgu che amir..
saya wat kat klinik swasta je..menurut spp dibenarkan..tak tau la kalau at the end dia ckp x bleh terima plak..

eh..sama la kite..teaching maths...

Anonymous said...

hai cikgu kiut
klinik swasta boleh ke?
setahu saya la hanya klinik kerajaan jer tau
itu dah tertulis kat surat tawaran tu....

Jeketbiru said...

kite dah confirmkan ngan SPP ler...dia kata buleh

chup..cikgu che amir..kat mana ekk awk dapat address blog saya?? hmmm

Anonymous said...

oh ye ke....
jangan nanti spp kata tak sah udah ler....
klinik kerajaan free kan....
klink swasta kena bayar kan kan
hmmm ada la dahulu kala masa tu saya nak bikin my own blog
nak letak la id cikgukiut....
tapi id tu dah register pulak
hmmm sape la gerangan si dia yang menregister itu yer!
he he he he

Jeketbiru said...

then, what ur blog address now?;)