RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, February 22, 2006

Time aku tgh mengajar Mathematics di kelas 1 Pluto tadi, aku telah didatangi oleh seorang anak muridku yang cute (siap tocang dua), hehe..anak murid aku ni berbangsa India.

Student : Teacher....
(Aku wat derk ja coz ngah syok ngaja topic addition)

Student : teacherrrrr....(sambil tarik lengan baju aku)
Adeh, budak ni! wat aku hangin ja..

Me : yes, Tharshinie...what's ur problem? I'm teaching now!

Dengan nada sangkut-sangkut dia jawab...

Student : Todayy aaa is my father's birthday, teacher....
(huhuhu, naper besday ayah dia pun nak kasitau aku)

Me : Ok..ok...now u please sitdown.

Aku suruh dia balik tempat dia semula coz nak sambung ngaja. Sabaq ja la!
Budak tu wat tatau ja. Dia renung muka aku lama.
(Temperature aku mula la nak naik angin bila ade budak camni. Dah la skang cuaca pun panas )

Me : What else now?
Aku nampak dia pegang something. Pelan2 dia kuarkan dan hulurkan kat aku.

Student : I buy this one special for u becoz of my father's birthday, teacher...
Aku tenung lama benda tu...
Laaa....rupanya sebijik gula2 cloud nine perisa anggur, ekekekeke..
huhuhu, terharunya aku! Nak tergelak pun ade. Tapi control ja depan kelas. nanti bebudak ni ingat ape pulak.
Tak penah lagi dalam sejarah ade budak kasik gula2 kat aku utk besday ayah dia. Besanya untuk besday dia.Adeh la!

Dan natijah daripada aku tahan gelak tadi, aku telah gelak sensorang secara berfasa bila teringat peristiwa tu sampai saat ini...ekekeke

p/s: moral of the story : Ingatlah besday setiap ahli keluarga anda dan org2 yang rapat dengan anda ;)

4 comments:

Anonymous said...

Miss emi..
when is ur besday ya?

Jeketbiru said...

my besday arr mr rite...hmm..why dun u discover by ur own self ;P

Anonymous said...

dow tu yang besh jadi cikgu tu..besday org len kite dapat adiah..aku nak adiah gakk!!!!

Jeketbiru said...

ekeke...meh2..kat umah aku byk giler stok adiah dak2 neh..uhuks