RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, February 13, 2006

Survivor

7.30 pagi

Aku dapat urgent call dari skulah suh attend meeting MSSM kat SK Yuk Chai, PJ. Adeh! ceruk mana la plak tuh, huhuhu. Kak Khamisah kasik address suh carik sendirik. Aku cam blur2 ja. Address skulah tu kat Taman Megah. Tanpa membuang masa walau seminit pun, aku trus call K.sely tanya kot2 dia tau. Hmm..dia tatau plak. K.imah pon tlg sibukkan diri gak tanya member2 dia. Sumer tatau. Aku sms beberapa contact, jawapan..negatif! Sumer tatau kat mana Taman Megah. camner ni?? meeting mula kul 9.30 pagi ni.

8.30 pagi

Aku gerak dari umah ngan K.Imah. Aku 'pakse' dia ikut coz aku rasa takkan 'lepas' nya carik skulah tu sensorang dalam keadaan kalut camnih. Maunya aku gie meeting kat Amcorp Mall plak, huhuhu. Aku tau area PJ kat situ ja la, ahaks. Federal highway memang jammed tak hengat le time nih. Aku stucked kat depan Carefour Subang hampir 30 minit. Keta gerak cam semut! Tambah tensen ja!

9.15 pagi

Sampai kat area Kelana Jaya dengan jayanya..(aku ikut instinct ja..tatau camner tetiba leh tembus kat situ, hehe) Nak kene carik Taman Megah plak. Aku rase takde petunjuk langsung kat situ yang bleh diikuti. Kedai-kedai pun tak bukak lagik. Kot2 la aku nak tanya. Cuak gak le bila jadik camni coz aku terpakse main drive ja, huhu.Tetiba aku ternampak lambang Shell...
"port baik ni nak tanya"
Aku pun terus drive pi sana. Rupanya orang tu tatau skulah ni kat mana. Tapi, Tmn Megah dia tau. Tu pun kira ok la.Terus tuju Tmn Megah.

9.30 pagi

Aku sampai kat satu area perumahan. "Cam end of the road ja ni"...
Tak nampak skulah pun. Aku pusing balik. Tetiba K.imah ternampak satu 'suspect' baik untuk digunakan khidmatnya,hehe.
Ce teka sapa??
Bukan makcik jual nasik lemak tapi apek jual sayur!!..ehehehe
"apek pon apek la....blasah ja"
Apek tu mmg dah stok atuk2. nampak macam tak leh nak reliable ja.K.imah pon turun lalu menuju kat apek tu. Aku nampak apek tu senyum2 ja. Tangan dia tunjuk jalan dengan confident nya.
"Bleh percaya ke apek ni"...aku still ragu-ragu.
Masuk ja dalam keta terus K.imah kasik direction. Rupanya dah dekat.Apek tu giler concern, siap jadik cam polis trafik time kitaorg nak reverse keta. Thanx apekk!!!hehehe

9.40 pagi

Sampai dengan selamatnya kat SK Yuk Chai. Alhamdulillah! After minum pagi, barulah meeting start bih kurang kul 10.30 pg. Aku ingat lama la sangat, rupanya 20 minit ja. Kul 10.50 pg dah abeh, ehehe. Nak gie tempat meeting punyerla dekat sejam lebih,huhu. Tak kisah la kan..janji terjumpa ramai plak cikgu encem kat situ, uhuks.Ilang rase bengang aku sebab kene pergi urgent meeting tetiba. Ade sorang cikgu tu nama dia Khairi. Tersenyum2 kat kitaorg sambil tunduk2 malu.Terpaksa la berkenalan ngan dia pasni time pertandingan renang nanti, ekeke.

2 comments:

Anonymous said...

memang sesuwai laa ang tanye apek sayur tu wehh..ntah2 anak dia ke ato cucu dia ade skulah kat situ..dah sah skulah chine ehehe..

cikgu encem?!..pertandingan renang?!..wah cam menarik jer :D

Jeketbiru said...

yups..aku kan atlet skang..gile kuase...sumer pertandingan ade muka aku, ehehe....

p/s: moh la berkenalan ngan cikgu Khairi...ekekek