RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, January 17, 2006

Terpakse la percaya...ehehe


Take The Quiz Yourself!


ehehe...aku pon dah lame gak tak wat quiz mende2 camneh..
amacam??? leh percaya tak outcomes nih?? ahaks...terpakse la percaya :))

2 ari neh memang very hectic for me. Aku terima offer dari seorang cikgu untuk jadik guru kat pusat tuisyen dia. Aku diminta ajar BM ngan Sains. Actually, it such a good oppurtunity for me. Besides dapat income, dapat gak gain some experiences. Cuma, my life become a little bit hectic coz it started at 7.45pm. After sampai umah ja dalam 6.50pm camtu, terus siap2 nak gie ngajar tuisyen plak. Tak sempat dinner pon. Kalut gak la dibuatnye. Penat semacam ja..huhu. Sapa kata jadik cikgu rilex ja??? penat wooo....sebab kita dealing ngan manusia. jadik paham2 la...kalau dealing ngan mende yang mati cam komputer ke, mentally senang sket walaupon physically letih kan. Otak tak penat nak tackle manusia.

So, untuk sementara waktu neh aku kene attend tuisyen malam Isnin ngan Selasa. Till pukul 10pm. After that, barulah bleh rileks, nak makan ke...tgk TV ke...online ke...
besh gak ngaja budak2 tuisyen nih. Macam2 karenah ade walaupon diorang sikit. Yelah..kat skulah sumer budak pompuan, karenah dah bleh hafal....tapi, kat sini ade boys..so, karenah diorang lagi hebat2...especially yang tahun 6. Leh tahan lawak bodoh diorang! lam kelas asyik nak kene kan aku ja, huhuhu..mentang2la aku ni kecik, rendah dari depa. Muke sumer suke giler dapat cikgu English cam aku. Depa kata aku ngaja senang..eceh! maklum la, cikgu BM depa laki. garang semacam...dah tu cam dah berumur sket. Mula la pelajaran pon rase susah.Psikologi sumer tuh, ahaks

Kat skulah lain plak citer.Minggu nih penuh ngan meeting dan meeting dan meeting, sampai aku pon dah naik muak. Sibuk ngan Merentas Desa sebelum cuti raya cina neh. tak pasal-pasal tahun ni aku kene jadik naib s/u sukan. kelakar tul! Jadik atlet la aku pasnih..ahaks. Itu lum masuk monthly test budak2 ni bulan 2 nanti. Aku kene wat soalan untuk Maths Year 1. Ada cikgu yang nak ubah format soklan. Nak wujudkan objektif plak...tambah sakit la kepala aku fikir alternatif jawapan untuk set kan soalan nih. Bz..bz..bz..
Hmm..lupe lak nak habaq, tahun ni aku jadik cikgu Maths, bukan cikgu kaunseling dah aku nih. Conquer ajar Maths year 1 and 2. Abeh la anak murid aku....cikgu tak bertauliah mai dah..ekeke...31 jam ngaja aku tahun neh...mula la cakap pon nak gune nombor ja pasni...takde language dah...:)) Apepun..redha ja la....

No comments: