RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 11, 2006

alahai anak muridku!

2 minggu sejak naik skulah ni, aku gie skulah agak awal dari besa..dapat route baru ikut bukit raja. so free, tak yah tol tapi agak jammed la coz byk lori n traffic lite. lagipon sejak naik skulah ni mmg aku bz tak hengat la coz jadik temporary class teacher standard one...huhuhu..
alhamdulillah anak-anak murid aku sumer baik-baik belake...first day tu takde la yg menjerit-jerit nak balik atau ter'buang' dalam kelas...hehehe (selamattt aku)

Memang banyak karenah diorang yang boleh wat aku rase nak ketawa. Diorang ingat syle cam tadika kot..masuk kelas suke2 ja nak minum air...pastu men babai-babai aku bila aku lalu kat tepi kelas depa...hehehe...kelakau tul! dah la muke sumer cute-cute...aku nak marah pon tak jadik.

Tapi, dalam banyak-banyak kerenah depa, ade satu kesah kelakar yang aku ingat sampai ari nih. Al-kesahnya dalam kelas aku ade sorang anak murid India yang cute- Priyangga nama dia. dari ari first masuk skulah sampai Jumaat last week asyik la menangis. Memula tu nak gak la aku pujuk (ala-ala guru mithali la kunun) hehehe...dah masuk ari kedua ketiga, hangin gak la aku asyik-asyik sebut "amma...amma".....huhuhu...
aku warning dia " kalau awak terus menangis, saya kurung awak dalam toilet".....hehehe...terus dia nangis lagi kuat...kekeke (jahat aku)..ingatkan dia nak la berenti nangis. Aku wat derk ja pastu..lantak hang la nak nangis...
So, satu ari tu, aku masuk kelas time Maths..takde la ajar ape coz diorang still dalam minggu orientasi..just kasik worksheet mudah-mudah ja. Ari tu aku ajar nyanyi lagu 'Kalau rasa gembira'...muke dak Priyangga tu gembire gile...hehehe..tatau arr dia paham ka dak ape yang dia nyanyi..hehe
Pas abeh nyanyi, aku kasik dak2 ni worksheet suh kaler-kaler. tetiba budak ni datang kat aku. Muka dia cam cuak-cuak ja. Dia berdiri tepi meja aku...senyap ja...aku heran gak, so aku tanya la dia nak ape?... lalu dengan bestnyer dia pon cakap #@**&+^*%$#
aku tanya skali lagi...kot la aku yang pekak tak dengar...tapi dia still ulang ayat yang sama...cuma ade word last yang aku paham "toilet"
Rupenya dia speaking Tamil baekkkk punye kat aku mintak izin nak pi toilet, huhuhu...aku rase cam nak nangis....apesal la dia cakap Tamil ngan aku???? huwaaaaa.......
harus la aku blaja cakap Tamil lepas neh....
Bila masuk bilik guru aku pon tanya la kawan aku "eh kak, ade ke tadika Tamil ekk?"
Akak tu bantai gelak tak hengat punyer...ekekeke....coz aku cam konpius awat la dia masuk skulah tak pandai cakap melayu or english...
adehh! macam-macam.....

2 comments:

Anonymous said...

priyangga ehhe cam penah dengaq..weh riben hasil buatan tangan aku tu bape lame depa tahan pkai ekekke..

have too la dude belajaq bahasa tamil ehhee :D

Jeketbiru said...

most of them tahan la 2-3 ari..siap kuar2 bulu die...tapi ade yang tahan sehari ja..huhuhu...ntah depa wat per...siap nangis mintak lain