RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, January 19, 2006

hari ini....

adeh, penin kepala eden ari ni duk merekacipta soklan exam untuk budak2 ni. Diorang akan ade first monthly test starting 14 February. So, untuk first test ni, it is my turn to set a question for mathematics. Alhamdulillah kene set untuk year one ja. Year two will be in the next test.

Ari ni dah la kelas full start from 1.05 pm till the school end at 6.25 pm. It such a tiring day for me! Muke pon dah macam ape ja bila dah nak last period tadik. Pantang budak bising sket aku 'hangin' ja! Yerla..tensen aku. cakap sekali dua tanak dengar. Nak kene ulang berkali-kali. Aku cakap buat latihan sampai siap, ade gak 'umat' bijak bestari wat derk ja. Siap boleh kacau-kacau kawan dia. Bila aku tanya, alasan dia buku tertinggal kat umah. Wah..wah...sesuka hati sahaja. kalau ikut hati nak je aku jemur dia kat tengah padang...nasib baik kesabaran aku masih di tahap minimum....sabarrrrr je la...
Aku gie skulah lone ranger ari ni coz housemate aku tu kene attend skulah pagi. Dia kene ajar kelas pemulihan. So, bila dah sensorang, aku pon pecut tak hengat la bawak keta,hehehe..plus penat tak terkira. Takde orang nak bising kat sebelah;))

First period tadik ade budak nangis takmo masuk kelas. Waktu tu masa aku ngaja P.Moral. Budak ni tahun 2. Dak Cina. Memang kes nangis dia ni lama dah. Start Tahun 1 lagi, tapi cam ok sket coz dia ade kakak Tahun 3 last year. But, this year akak dia dah kene sesi pagi. Tinggal dia sensorang. Asyik la menangis ja.kalau sket2 takper gak, ni siap ngamuk2 dalam kelas. Sampai aku naik takut, hehehe. Mak dia amik pendekatan berani punyer, berdiri sebelah anak dia sampai abeh waktu aku ngaja, bih kurang sejam gak la. Teresak2 budak cina ni wat latihan sambil mulut ngomel2 tak puas ati coz kene marah ngan mak dia, hehehe. Aku?? hanya wat tatau ja. Malas nak layan coz ade 39 orang lagik dalam kelas tu yang aku nak give attention,huhuhu...biar mak dia settlekan! Malas nak masuk campur...lagipon budak tu tak bleh di tegur, abeh ngan cikgu2 skali dia ngamuk, hehehe...
Moral of the story: jangan manjakan sangat anak anda...haru cikgu jadinye!

2 comments:

Anonymous said...

betui laa tu..dak2 sekarang neh manja terlebeh..pehtu ngengada nye tahap dewa huhu...layanz jer weh..

kalu aku kan aku dak yg takmo wat keje skulah tu aku suh dok tepi aku baca buku sambil aku dengaq pehtu dak cina tu lak aku suh dia diri kat luaq sebelah mak dia ehhehe..ok tak? :D

Jeketbiru said...

ahaha...besh gak cdgn ang tu bae...tp kalau ikut aku mau ja aku rendam dua2 budak tu lam kolam ikan kat skulah aku, hehehe