RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, January 15, 2006

A Journey To Lowyat

Ari ni aku ngan K.Sely telah men'jihad'kan diri pergi ke Lowyat. Ntah 'angin' ape yang rasuk aku semangat giler nak pi sana. Padahal nak carik Cd-r ja, hehehe. Mungkin semalam dah terperap kat umah kot. So, kene la bawak si kuning tu jalan2 amik angin. Tapi, kitaorg decide nak naik komuter ja pi sana. Tinggalkan si kuning kat komuter 18. Aku maleh nak tempuh jammed plus tatau jalan, ahaks. Kitaorg gerak lam kul 12.30 pm bih kurang. Siap lunch dulu kat umah coz perut dah lapar giler. So, daripada pengsan dalam komuter better kitaorg isi perut dulu.

Dalam perjalanan nak pi Lowyat tu, ade la dua tiga peristiwa yang telah berlaku. kat komuter memang orang ramai tak hengat la kan...tapi alhamdulillah kitaorg dapat duduk. Aku cam excited gak la coz dah lama tak naik komuter. Siap tengok pemandangan dengan begitu khusyuk skali, ehehe. After half an hour kitaorg pun sampai kat KL Sentral. Kene transit naik monorail plak. ramai la umat manusia yg nak naik train nih. standard la ari Ahad kan. Walaupon tengah bulan, tapi aku tengok amoi2 ni shopping cam baru dapat bonus lak. maybe sebab nak raye cine neh kot.

Time dalam monorail ni aku ternampak la sorang mamat tu. Berdiri sebelah aku ja. Aku tak berniat pon nak belek baju dia. tapi sebab dah takde apa nak wat kan, plus kaler baju dia menarik perhatian, aku pon wusha la baju dia. Cam unik la corak baju mamat ni (aku cakap lam hati). Tapi awat aku rase cam familiar ja ngan corak2 kat baju dia tu ek...hmm...rase cam penah tengok..setiap ahad jam 10 malam kat TV3....kuang..kuang..kuang....laaaa..rupenya lambang Superman!!!!!!!!!!!!!.....ekekekeke....saat aku cam ja corak tu, terus otomatik aku ketawa sampai k.sely pon heran. kalau satu ja lambang 'S' tu aku cam heran la sangat. Ni tak, penuh weh satu baju...kecik2 cam corak batik lak....dah la background baju kaler merah, hehehe...giler semangat mamat neh! Itu la first time aku tengok orang umo 7 tahun ke atas pakai baju camtu. kalau bawah 7 tahun aku cam tak kesah...besa la kanak-kanak kan...hehehe (jahat aku nih ketawakan baju org) Tapi satu, aku respect ngan mamat tu sebab muke dia cam selamba ja. Dia tak kesah pon org wusha2 baju dia. Kire dia cam ade his own identity la. Tak kesah la matching ke tak (ntah2 baju adik dia...dia pau kot) hehehe. Bile aku tengok SmallVille tadik, mula la aku ketawa sensorang teringat baju mamat lam monorail tu :))

After membeli-belah kat Lowyat, trus kitaorg pi Times Square carik surau. Then, pi Mc D, ingat nak makan coz lapar giler tour kat Lowyat 2 jam. cam nak pengsan coz ramai org. Penin wooo!! padehal carik Cd-r ngan mouse pad MU ja..hehe (lawo nye mouse pad aku! ) bae, jangan jeleshh!!! :P Actually nak carik Liverpool nyer tapi takde plak.. terpakse la convert sekejap p MU, hehehe
Tak jadik makan kat MC D sebab full house. Then, kitaorg decide makan kat KL Sentral ja. Nak try burger Fish kat KFC yang baru tuh. cam hebat ja iklan. Sib bek cam sedap gak. Lepas settle makan2, terus balik ke S.Alam dengan mengharungi umat manusia yang ramai dalam komuter tuh...maka, tamat la journey aku dan k.sely ke Lowyat,hehehe

No comments: