RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, January 27, 2006

Majulah Sukan Untuk Negara!

This week is the busiest week for me, sampai nak wat entry pun tak sempat. Everyday aku datang skulah awal. Kul 11 am ja aku dah gerak coz kene attend macam-macam meeting. Takde la orang penting pun lam meeting tu, tapi kalau dah be in one of the MGS teacher memang meeting ja la kerja nya, huhuhu.

Selain daripada meeting dan meeting dan meeting, aku bz siapkan question paper untuk montly test. Punyerla detail giler ketua panitia aku, sampaikan takde margin pon soklan kene reject! Before this, aku just ade experiences setting questions paper untuk subjek BM dan Moral ja. Simple ja. Takdela nak kena letak margin kat tepi2 paper tu. Aku ni dah la ‘jahil’ pasal msword. Tau pun basic2 ja la. Yang lain tu ade blaja zaman SLG dulu, tapi dah lama tak guna lopa la plak! Naik jammed otak aku fikir malam tadi camner nak wat margin tepi tu., hehe.

Then, ari ni skulah aku adakan merentas desa. So, semua cikgu kena datang pagi. Adeh! Aku paling nyampah kalau kena pegi skulah pagi. Bukannya pasal malas nak bangun, tapi kena berebut2 dengan org nak pegi keja. Jammed kat Klang satu hal plak. Panas ja hati aku, walaupon pagi2 sejuk, ahaks.

Tugasan aku waktu merentas desa ni ialah menjaga check point tempat budak2 ni akan lalu. Disebabkan aku ni cikgu yang ala-ala atlet, so kenala jaga 2 check point, huhuhu. Terkejar-kejar aku. Kebetulan pulak ari ni semua skulah kat area berdekatan buat juga merentas desa.-MGS menengah, ACS dan MGS rendah (skulah aku la tuh).Maka, bila dah jadik camni, bersepah-sepah la budak-budak ni kat sekitar jalanraya tu, hehehe. Aku ni dah la tak brapa nak hafal route yang patutnya budak2 skulah aku lalu, pening nak detected anak murid sendiri. Semua cam nampak sama ja except budak ACS coz diorang summer students lelaki. Cikgu-cikgu daripada 3 buah skulah ni pon bersepah-sepah. Sampai orang yang lalu-lalang pun naik heran, eheh.

Dah settle merentas desa ni lega sket. After this nak concentrate ngan sukan tahunan plak. Tapi apepun, aku mmg tengah serabut dengan macam-macam tugasan dan pressure ngan orang-orang sekeliling. Cuti seminggu ni aku nak hibernate kan diri. Susah kalau di kelilingi dengan orang yang pentingkan diri sendiri. Boleh sakit jiwa dibuatnya! Hmmm, this is the reality of life. I have to accept, rite? Yang penting “Hidup Aku Tak Susahkan Orang Lain�. Enuf!

2 comments:

Anonymous said...

fuhh busy sungguh ang..aku baca entry ang pon jadik kalut..tak tau psai pa baca ngan pantas sekali ehhee..

takpe mi as long ang maseh single memang kena kerah laa..sok dak double depa tak suh ang dah kot..so kawen la cecepat :D

sukan skulah?!..wah aku suke tul temasya begitu..leh aku join?..leh aku masuk acara terbuka tuk org awam..ish lame tak men sukan neka :D

the whole selangor wat merentas desa ka weh?..adik aku dibah pon sebuk merentas desa ehehhe..

ps: sori banyak soklan..neh maknenye aku dah lama tak sms or ym ngan ang :D

Jeketbiru said...

haha...cam soklan exam:P aku rase depa wat merentas desa peringkat skulah awal coz tak lama lagi ade peringkat negeri lak.So, skulah kene antar wakil. Ang nak masuk lontaq peluru tak? ekeke..aku reserve untuk ang;))
kawen cecepat??huhuhu..sensitip nyer soklan tuh, uhuks