RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, July 28, 2007

DON'T PLAY-PLAY

Perkara 1:
Baru balik skulah...penat bila kena ganti skulah hari Sabtu...walaupun kelas tak banyak, tapi tetap juga penat..budak pun tak ramai yang datang..duk kat umah tengok katun lagik best! ehehe

Perkara 2:
Bercakap dengan orang tak faham bahasa memang memenatkan..bukan aje penat, malah sakit hati, sakit mata, sakit kepala, segala macam sakit kuar bila jumpa dengan orang tak paham bahasa ni. Saya memang susah nak benci orang. Tapi, bila sekali saya dah benci, jangankan muka, bayangnye pun saya tak sudi nak tengok! Teruk betul perangai saya yang satu ni,ehehe.
Tapi, bila saya dah sayang, susah pula saya nak benci..haihh,itu la kelemahan saya.Susah nak didik jiwa supaya berwasatiah dalam hal-hal macam ni.

Perkara 3:
Saya tak suka ditipu...itu PANTANG saya turun-temurun. Especially dalam hal yang melibatkan KEJUJURAN sebagai ingredient utama. Sebab bila saya tau diri saya ditipu, susah untuk saya beri kepercayaan pada orang tu semula.Walaupun untuk hal yang dianggap remeh , tapi pada saya ia tetap menipu! Impaknya dalam diri saya sangat besar. Ia bukan lagi benda-benda minor yang boleh dibawa berbincang.Pada saya, takde maknanya kehidupan tanpa kejujuran dan keikhlasan terutamanya dalam soal hati dan perasaan. So, kalau ada sesapa yang rasa nak tipu@berlakon ngan Cik Emi, sila la fikir 100 kali,hahaha!

Macam luahan perasaan kan?
Ye, betul la tu...hehe
Balik skulah terus taip luahan perasaan...(poyo jek!)
Haihh..tengah sedeh ni...uhuks...:(( sapa nak tolong pujuk ni??

Afterthought: Love is not a playground..,kalau nak main-main pi taman permainan

No comments: