RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, June 16, 2006

dan kenangan itu...

Memang seronok kan bila kita ingat-ingat balik zaman muda-muda dulu.Banyak kenangan ada kat situ. Tak kira la kenangan tu pahit atau manis, tapi memang seronok untuk mengenang sesuatu.Kadang-kadang ia akan buat kita tersenyum sendiri, malah ada pula yang buat kita mengalirkan air mata secara tiba-tiba.

Bagi saya, zaman yang paling saya tak dapat lupakan untuk terus dikenang adalah zaman belajar kat UIA. Masa tu memang seronok sangat! Walaupun tertekan dengan macam-macam asemen, test dan presentation, tapi saya masih boleh bergelak-ketawa dan buat macam-macam mende yang saya suka dengan kawan-kawan.

Kalau nak bandingkan dengan masa sekarang ni, jauh la sangat bezanya. Walaupun, masih berkawan dengan orang-orang yang sama,tapi kenangan yang saya ada pada masa ini tidaklah segembira dulu.

Saya memang suka mengenang sesuatu, tambah-tambah peristiwa yang banyak memberi impak dalam kehidupan saya. Bila saya teringat zaman-zaman belajar dulu, secara otomatik semangat saya untuk selesaikan hal-hal skulah yang tak pernah abis ni menjadi kuat! Kiranya, saya seperti menyuntik semangat kepada diri sendiri (nak harap org lain?? hmmm..takde la kot)

Adeh..naper tiba-tiba saya bercakap pasal kenangan ni??? huhuhu

Sebenarnya, otak saya telah tepu dengan pelbagai kenangan mengusik jiwa sejak akhir-akhir ini.Saya perlukan seseorang untuk melepaskan rasa sedih ni...(akak...cepat la balik dari Kuantan,huhu)

** kenapa la dalam banyak-banyak kenangan gembira, kenangan sedih jugak yang saya nak kenang?**

4 comments:

Anonymous said...

time passed but memory remains...

sumtimes kenangan akan buat kita tahu kekuatan diri kita yang sebenar, rite?

jgn sedih2 cik emi, kenangkan yang manis2 aje, hehehe

Jeketbiru said...

yerp, u r rite! (nama pon mr rite kan)hehehe...i know my strenghth (rupanya saya ni kuat la jugak org nyer)

alangkah baiknya kalau saya mampu mengenang semua yang manis...

Anonymous said...

bagus gak ingat kenangan..tp ia untuk di kenang sahaja..dah nama pon kenangan kan ehehe..

kenangan di UIA?!..aku pon kire terselit gak laa kan..sebab aku pon penah nyebok kat ostel ang dulu ehehee..or is it becoz u know someone during dat time?! :D

Anonymous said...

huhuhu...kat UIA la aku kenai **dia**,ehehe