RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 01, 2006

:)

Kembali dari pertapaan yang tak berapa panjang,ehehe..
Amboi, ramai nyer duk jadik tukang sibuk tanya saya ke mana..ahaks.Saya masih di bumi bertuah ini. Cuma balik ke lubuk Jumaat lepas untuk selesaikan beberapa perkara (especially rindu yang tertangguh ;))

Hmmm..memang ade berita gembira, tapi tidak sesuai untuk dikongsikan secara public kat sini. Biarlah hanya dengan orang-orang tertentu, ehehehehehehehehe......(sabar ye cik-cik puan sekalian)

Baru-baru ni saya suarakan hasrat nak sambung blaja kat mak ngan abah. Diorang diam aje. Ada ke patut suruh saya kawin? Isyh..cam tak relevan je jawapan tu dengan soklan saya nak sambung stadi, ahaks...sabar la wahai mak n abah..masa nya akan tiba jua! (eceh!)

Haa..balik baru-baru ni saya pegi kenduri doa selamat jiran depan umah (lebih tepat dikatakan di sini umah ex-**)hehe. Mulanya, saya memang malas nak pegi, tapi mak dah beria benor ajak saya. Mak kata nak tengok cucu baru jiran saya ni ( anak sedara ex-**)Blasah je la...dapat makan free ye tak?

Memang sangat-sangat tak sangka saya akan berjumpa dengan dia,huhuhu.Saya fikir dia tak balik. Hadeh...rasa saya cam jalan tak pijak lantai masa ternampak dia kat dapur tuh. Memang dah lama kitaorg tak jumpa. Kalau ada nampak pun time raya aje la. Tu pun tak bercakap. Maklum le, kisah lama dah terkubur. Plus dia pun dah kawen dan ade anak 2 (his elder daughter named Emilia, iskkkk)

Dia senyum aje bila nampak saya. Sebagai seorang guru yang baik, saya pun balas la balik senyuman dia,ahaha ( giler takde kaitan!)
Disebabkan saya dan mak sampai lambat, so kami dipersilakan makan dengan ahli keluarga diorang. Jemputan yang lain semua dah balik. Masa tu, dia ni pun makan sama. Yang peliknya, dia bleh join hidangan sebelah saya! huhuhu...memula dok tempat len.Tetibe ja pindah dekat ngan saya...maybe makanan kat tempat saya lagik best kot,ahaks

Dia siap tanya kat mak saya...."yang ni along ke angah?"
hahaha...dah hilang ingatan rupanya dia! (eleh, sengaja nak trigger orang bercakap ngan dia la tuh! huh..)
Saya makan dengan selamba walaupun saya tau dia 'memerhatikan' saya (perasan seh!) ahaks. Maybe dia kenyang kot tengok saya :)Dia amik kesempatan nyembang ngan mak saya. Saya yang mangkuk ini wat bodo aje (mangkuk tingkat sungguh!)hehe

So, after abeh makan, mak suruh saya balik dulu tolong jaga kedai. Tanpa membuang masa semenet pon, saya terus balik sebab rasa kekok giler duk kat situ especially bila saya tetibe tahu yang dia sudah solo kembali,huhu. Maybe jodoh dia tak panjang.

Hmmmm.....no wonder la cara renungan dia masih sama macam dulu,ahahaha....... (aku bisa memahami nya dong! )

** sekali-sekala jadik mangkuk tingkat besh gak kan! ahahaha**

6 comments:

Anonymous said...

misai 'dia' tebai cam dato' k tak? >:) ekekkee

Jeketbiru said...

hehe..takde misai la...;P

Anonymous said...

ecececece... adakah chenta lama akan bertaut kembalik? ihik! ;)

Jeketbiru said...

chenta lama?? hahaha..
nothing to do wif dat la.
tak pasal 2 ade anak ready made nnt, hehehe (nauzubillah!)

Anonymous said...

woit.....ada harapan la jadi geng siti.
tunggu yg bujang pon hampeh, mana tau ready made punya anak bisa membuat hati tertarik (ko mmg menarik, ko mmg da bomb!! auw)

Jeketbiru said...

uisyh...mana best jadik geng siti..jadik geng gagak hitam la besh..ahaha( cam tak relevan jak)