RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, August 27, 2006

SUKA VS TAK SUKA

Rasa cam lama tak jenguk..ehehe..sib bek tak bersawang..berabuk aje
My cuti finish olredi..(dey! bahse ape daaa ni)

Rasanya cuti yang paling jauh saya berjalan..dari kutub utara ke kutub selatan ( Ipoh - Jitra - Pdg Besar - Kota Tinggi - Shah Alam) Semuanya pasal kenduri kawen la ni..
Anyway, congrats to my kazen, Hafiz on ur wedding (aku ingat lagi dulu hang suke suh aku kawen dulu...ha..la ni hang dah langkah bendui, hahaha)
Apepun, si Sha tu memang cute! Ske saya tengok diorang posing2 maut atas pelamin, mueskeskes...tak rugi si Apis ni langkah bendui :)) (http://sufie007.fotopages.com)

Sebenarnya, saya SUKA attend kenduri kawen sedara-mara ni bile..
---> dapat jumpa sedara-mara yang jejauh. Jumpa pon masa raye. Tu pon kalau memasing balik kampung.Masa ni la nak tau info terkini dan 'perkembangan' memasing, hehehe.Besides, dapat 'anyam ketupat' bersama,mueskekes

---> dapat tgk pelamin, hantaran n bilik tido pengantin yang cun-cun. Esok-esok leh la saya cilok idea diorang, hehehe

---> dapat mencurahkan bakti tenaga (of course la kan)contohnye, berhempas pulas menyediakan lauk pengantin (berpeluh-peluh eden ari tu!)dgn harapan esok-esok diorang leh tolong saya plak,ahaks (ye ye je)

TAPI,saya jadi TAK SUKA attend kenduri kawen sedara-mara bile...
---> tak dapat nak amik pic pengantin bile semua org berebut-rebut nak tgk..hadeh! hangin je..bile pic blur!

---> slalu dapat soklan tergantung (kalau jawab esei BM sure failed!haha) contohnye :
along, bila? ( bila apa? hari jadi ke?ahaks)
along, dah jumpa? (jumpa sapa? Mawi ke? blum lagik..hehe)
along, dah ada ke? (ada apa? ada apa dengan cinta?? ahaha..tajuk filem tu)

Agaknyer makcik2 n pakcik2 saya ni memang suka la wat ayat tergantung masa skulah dulu, ehehe...
Hadeh...biarlah mereka dengan soklan tergantung dan jawapan tergantung dari saya...macam dah gantung tak bertali la plak,mueskeskes....

Mak ngan abah plak tak abis-abis wat informal discussion psl kenduri angah masa on the way nak balik tadi. Mak dah berangan-angan nak imitate apa yang patut dan abah plak dah pening2 fikir bajet,hehehe...dan saya??? pening pikir soklan final exam maths tak siap set lagik,huhuhu

** teringat soklan ala-ala tersirat mak tadi - nanti masa kenduri along nak wat kaler apa plak?....(hehehe..kaler pelangi mak!)**

7 comments:

Anonymous said...

soklan tergantung tu takde jawapan ke, cikgu? hihihi

Jeketbiru said...

jawapan?
ade..:)

Anonymous said...

asyik nak cilok idea jaa weh..bile nak apply nye? :D

ps : soklan tergantung gak kah?

Anonymous said...

muahahah....soalan tergantung!!

eh..eh..btul la kata kak bae tu...

Jeketbiru said...

jeketbiru-bae
apply? insyaallahhhhh :)
coming soon..

p/s: bukan soklan tergantung..soklan ke tali gantung,hehehe

jeketbiru- amin
awak memang..;p

Anonymous said...

kalau nak 'apply' nnt jgn lupa panggil makcik jadi mak andam, pakcik tuh dia boleh lah tolong bersilat..

Jeketbiru said...

jeketbiru- makcik
takmo..kite dah booking radzuwan radzuwil,ahahaha

p/s: pakcik jgn tensen lg ek :)