RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 29, 2006

OGOS DAN KENANGAN ITU

Yelah..yelah..saya open balik blog ni untuk public (wat sementara waktu)

Hmm..baru setengah hari saya try restricted blog ni dah kene komplen :P ( tu la..ingat kite memain ek?)
Sapa suh tak accept invitation ari tu? (ditujukan utk k.sely)hehehe...
So, skang sila lah amik tindakan yang sepatutnya. Kalau korang ignore invitation tu, memang bleh gak access, tapi for 30 days aje la ( cam trial period beli software plak, ahaks)

Ok, tutup citer pasal permission nak masuk blog neh (plzz dun ask me y i'm doing dat)

Pejam celik pejam celik rupanya dah nak abes bulan Ogos ek. Hmm..rase mcm sekejap aje dah nak dekat pose balik.

For me, banyak 'kenangan' dalam bulan Ogos ni (maybe bagi Siti dan Datuk K gak,hehe) Bukan takat mengenang peristiwa kemerdekaan, tapi ada beberapa peristiwa yang mungkin tak dapat saya lupakan buat masa ni.

Dalam bulan ni la saya konvo (26 Ogos 2003), saya dapat interview KPLI at the same date dan saya bertemu dengan seseorang juga pada bulan ini.

21 Ogos lalu, genap setahun pertemuan kami.Maybe be dat is da sweetest things happened in my life last year (after 5 years ).
Honestly, saya suka bertemu dia, kenal ngan family dia, berkunjung ke rumah dia. Saya tak pernah menyimpan niat apa-apa. Saya menerima jemputan dia seikhlasnya, sebagaimana ikhlasnya dia menjemput saya.Saya ingat lagi, betapa susahnya saya berfikir untuk memenuhi jemputan itu.Berhari-hari tak lena tido, duk fikir pro dan kontra nya kunjungan saya nanti. Rasa segan tu tak payah cakap la. Rasa macam nak pakai purdah pon ada,especially bila mak dia tanya kenal macam mana dan dah brapa lama kami berkawan...kelakar tul masa tu!(sebab tatau nak explain kenai mcm mana)hehe.Nasib baik, semua orang sporting kat situ.

Hmm..itu semua kisah lama (tak patut dikenang dan diceritakan sebenarnya). Tapi,takpela..saya sekadar mengenang, bukan lagi berharap.
Dan saya juga tak pernah menganggap dan berharap apa-apa daripada pertemuan kami itu (kerana saya sudah tahu jawapannya)Walau dia tidak menjelaskannya, tapi saya tahu jangkaan saya selama ini memang tepat.Bagi dia, tindakannya itu untuk menyelamatkan keadaan, tidak mahu melukakan hati sesiapa, tapi bagi saya pula adalah sebaliknya. Tindakannya selama ini, telah terlalu banyak melukakan hati saya tanpa dia sedari.

Hadeh,cukupla tu, air mata dah bergenang dah neh, hehehe...kang banjir susah plak :)(Nasib la dia tak baca entry neh)

** sori la kengkawan. Tetibe wat entry sedih lagi pasal dia.Even dah byk kali kene warning...sori dehhh!:)**

9 comments:

Anonymous said...

No Comment..sebab aku rasa ang pon tau ape akan aku komen ehhe :p

Jeketbiru said...

it's better u dun say anything :)

Anonymous said...

tak kira la entry sedih ke entry happy ke, saya suka baca. Mungkin ini medium terbaik utk cikgu luahkan apa yang cikgu rasa.

p/s: saya tak tensen dah. Tq for the invitation ya!;)

Jeketbiru said...

jeketbiru-pakcik

Tq..
I'm not knowing u, but nice to hear dat..

penpilot said...

pakcik! leh kenalan tak?

Anonymous said...

hmm..pakcik tuh kalau anak dara meluah perasaan suka sgt dia, kalau makcik nak mengadu siket dia kata kita membebel...

Anonymous said...

amin-makcik
eh..eh...memandai je makcik kata "anak dara" camne makcik tau??

amin-pakcik
luah2 gak..jgn smpai termakan kuah

Jeketbiru said...

jeketbiru-makcik
luahan perasaan yg tiada makna buat dia, apalagik pakcik:)
( dun worry, makcik)

jeketbiru-amin
eh min, dah take over jd tukng reply komen akak ke? ehehe..

p/s:utk pengetahuan am, penulis blog ini memang anak dara..bukan isteri orang atau janda,hehehe

Anonymous said...

tunang orang? hihihi

p/s:tobat pakcik pening ngan makcik nih..hihihi