RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, June 14, 2007

ENTHUSIASM

I'm home!!
Tak sangka plak panggilan kursus tu rupanya as a committee..bukan participant. Serprise jek bila check in hotel Ahad tu, diorang kata saya jadi urusetia program..hahaha..dengan tatau satu habuk pun pi ja..apesai la tak habaq awai-awai!Terkejut makcik!hehe.

Penat memang tak bleh nak kata..4 hari tak cukup tido, walaupon tempat tidonya sangat selesa,hehe.It was a superb experiences! Dapat berjumpa, kenal dan bekerja dengan otai-otai kaunselor seluruh Malaysia.Tak sangka sungguh!:)

Rasa macam semangat kene tiup-tiup ja masuk dalam diri bila dengar experiences dan tengok cara diorang handle konflik. Saat-saat saya rasa macam nak quit daripada jadi kaunselor, dapat plak join kursus ni. Nampaknya, masalah yang saya hadapi just serpihan je kalau nak compare dengan participants lain. Masalah diorang lagik la besau-besau. Kesiann...saya patut bersyukur sebab exposed dengan dunia kaunseling dalam usia yang masih muda (muda?? hahaha) muda la..compare ngan cikgu-cikgu yang join kursus ni,hehe...diorang sumer kata umur saya 21, 22,24,23...terkejut bila bagitau saya 27!:) Most of the participants sumer dah 30 an ke atas. Dah berpuluh tahun mengajar dan jadi kaunselor. Bekerja bagai nak mati, tapi takde orang appreciate...sedih kan! Bila motivation dah low, mula la rasa nak quit.Isk!

I'm getting back to the right track...
Skang ni, dah takde rasa nak quit...saya nak buktikan kemampuan saya. Biarlah orang nak kata apa. Macam kata otai-otai kaunselor, kenapa kita nak care sangat apa orang kata. We cannot changed their thinking, but we can tuning their perception. But we must prove it first! Pergh...bestnyer jadi hati kering cam diorang,ehehe...dah kebal! This is my choice and I will not turning back..insyaallah :))

Using REBT technique-kekuatan minda mampu mengatasi segalanya

With all the fasilitator,commitees and participants all over Malaysia.

Commitee team member with YDP Majlis Kaunseling Kebangsaan and Pen. Pengarah from KPM

More piccas at my fotopages! Siap pi naik sky bridge ari tu..ehehe.Eh, chup! Saya dah gumuk ek? hahaha...kene exercise neh..isk..isk!

Afterthought:Semakin berkobar-kobar nak sambung belaja.Ada yang nak join da club?

No comments: