RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, March 28, 2007

SAYA KAN PENYAYANG..AHAHA

Dah 2 hari saya duk dengar bunyi kucing rumah sebelah mengiau. Carik punye carik rupanya dia dah kene kurung daa ngan tuan dia. Padan la tak nampak muka sayu dia menempek depan umah. Kalau tak,tiap-tiap hari bertandang kat umah saya,hehehe. Makcik sebelah ni balik kampung agaknye. Dah 4 hari tak nampak.

Tadi, masa nak kuar makan, kucing tu mengiau dengan level suara yang sangat menyentap hati. Sayu je bunyi..meow..meow..meow...isk..kesian la plak. Terusik naluri keibuan saya,ahahaha (poyos!) Bila naluri keibuan dah terusik, ni yang payah ni. Mula la saya nak wat Rescue 911, ahaks.So, after makan kat area umah lama, saya singgah kedai beli pocket whiskas.

Sampai je kat umah, saya duk terpikir, camner la nak kasik kucing tu makan. Pagar umah makcik tu bermangga. Kucing tu pulak dah macam tak tentu arah dah bila dengar suara saya nak rescue dia,ehehe.Sian diaaa....pikir punyer pikir, at last saya amik keputusan untuk panjat pagar,ahaha. Maka, dengan tahap keberanian 40% (lagik 60% tahap takut org ingat saya perompak plak) saya panjat pagar dan kasik makanan kat kucing tu. Masa nak bukak sangkar kucing tu, peluh-peluh jantan dah menitik dah..cuak le jugak panjat masuk umah org,ihiks. Bukan saya je yang berpeluh-peluh, si Yanie yang tunggu kat luar pagar pun sama.Asal ade keta lalu je, mula la dia yang panik,ahaks. Padahal, kalau kene tangkap dek security bukannya dia, saya! hehehe....dah la saya tengah panik, sangkar tu susah nak bukak plak! Hadeh la...jenuh saya try nak bukak. Kucing tu mengiau makin kuat lak, isk menaikkan level of adrenalin je la.

Akhirnya, lepas 5 minit, berjaya jugak saya membuka sangkar itu..yeayy!!! Sian kucing tu..makan macam dah 10 hari tak jumpa makanan:( terharu!Maklumla,orang penyayang cam saya memang mudah tersentuh,ahaks. Mission success!!! :))

Nanti kalau makcik tu dah balik, saya kene pi jumpa dan kasitau. Kang dia wat report polis ade orang ceroboh sangkar kucing dia susah lak,ihiks. Mesti dia terkejut bila dengar cikgu sebelah umah ni panjat pagar umah dia, ahahahaha. Ya ampunn makcik!!!

Afterthought: Aku dah bertukar jadik saya? hehehe...kenapa ye? :P

No comments: