RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, March 24, 2007

RELA DIPUJUK..IHIKS

Sebelum cuti sekolah last 2 weeks, penyelia petang panggil aku attend meeting with all the Mathematics teachers. Hm..cam pelik juga la, kenapa aku masih nak dilibatkan dalam meeting sebab dah tak mengajar. Jenuh gak pikir, tapi malas nak banyak soal, aku attend je la kan..

Rupa-rupanyer dia nak pujuk aku minta tolong train all those teachers in abacus,hehehe! Alasannyer sebab aku baru je pegi course tu last year dan I'm still young to absorb all the skills,ahaks. Rasa macam nak gelak guling-guling je masa dengar ayat tu,ihiks. Ayat sket punyer power tu pujuk aku.Siap cakap aku baik hati la sumer. Mintak pendapat aku macam mana nak organize kan training tu lagi..isk!
Dah nazir nak datang spot-check baru gelabah nak mintak tolong.Cakap baik-baik sumer. Sebelum ni, tak penah pulak lembut dan baik begitu,ehehe.Dan muka dia cam amat lega giler bila aku cakap "Ok, no problem".

Ekceli, kalau ikut hati cam malas je nak train cikgu-cikgu ni, sebab ada di antara diorang yang lebih veteran dan penah gak attend abacus course tu dulu.Tapi, aku macam cair plak bila telah dipujuk oleh orang yang penah ada rasa tidak puas hati a.k.a jeles ngan aku..ahahaha..(I likeeeeee!) :P But, I'm not doing dat for the sake of pujian atau pujukan yang telah diberi.Ikhlas, Insyaallahhhhh....:)

Moral of the story, jangan perlekehkan dan pandang rendah kemampuan orang. One day, mungkin kita betul-betul akan perlukan pertolongan dia untuk selesaikan masalah kita. Haa..kan sapa yang malu nanti...mereka dan keluarga mereka jugakk;)

Afterthought: Tak suka orang yang suka ambil kesempatan atas kebaikan orang lain.

No comments: