RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, March 31, 2007

AKU DAN DIA

Saya dilanda kebuhsanan tahap dewa bila takde keje nak buat malam ni. Bukak inbox emel , terjumpa la emel lama yang penah di sent pada si Bae masa saya kat Sabah..hahaha:

"Ptg smlm aku gie tamu beli food untuk berbuka...then, time nak balik tu terserempak ngan lecturer aku (pompuan dia ni).....al-kisahnya dulu dia penah nak match making kan aku ngan sapa2 yang aku suke dalam kelas aku tuh...saja dia risik2 aku...waktu tu aku gelak2 ja la...aku bgtau dia yang cikgu ni mepek ja laa...wat malu saya jaa...masa tu dia tanya ngan sapa aku berkenan? aku cakap aku anggap sumer kawan lam kelas tuh...tapi member2 aku yang len (pompuan la) tau aku cam minat ngan amir nih...masa tu depa pon duk ligat gossip aku...masa tu aku takde la rase excited sgt coz masih dalam dilema ngan si bakh..depa pon habaq ngan lecturer aku tuh, suh match kan aku ngan amir...dia cakap boleh...tapi kene tunggu persetujuan aku..aku gelak ja la...lagipun cara dia cakap takde la series mana..saja ngusik aku kot..
so, citer tu berenti cam tu jaa la..takde ending...
then, after abeh prac baru2 ni, dia start balik nyakat2 aku ngan si amir nih...aku cakap..
cikgu cakap la 44 kali...kang saya betul2 dapat diaaa nanti...
dia sengih2 aje lah...
dia cakap...
ok la tuh..
so, ptg smlm dia numpangkan aku ngan member balik sampai hostel..kebetulan on da way tu ternampak amir ngan klasmate aku lg sorang..
cikgu aku pun kata..
" tu boyfren emi"
aku cakap kat dia..
"cikgu nih,kata2 la saya ngan dia..44 kali cikgu cakap camtu jadi betul2 nanti"
"hah..baguslah.."
aku gelak2...
" ok ape...cikgu cakap ngan dia nanti"
"uisyh..cikgu ni...mepek jaa" (padahal lam ati suke gilerr!) hehehe
" alaa..kalau cikgu cakap pun, emi tak nak tak jadi juga"
" ye ke..alaa cikgu, kalau saya nak pun dia tak nak tak guna jugaa" hehehe
" oo..jadi kamu suka la dia?"
aiseh...terkantoi daaaa!!
cover linee..
" uisyh..cikgu nih.. kawan laaa. cikgu nak jadi match maker ye?"
" kamu belum tahu lg saya jadi match maker nanti...biar saya bagitau dia...bercinta di saat2 akhir ni syok tau!"
ahahahahaha.....(aminnnn! dalam ati aku)
" cikgu jgn aaa....malu ler saya...takde la cikgu"
"takpe..biar cikgu cakap"
pastu dia panggil amir ngan klasmate aku tu bila sampai ja diorang kat parking tuh...
aku ingatkan cikgu tu memain...
terus aku jerit kat cikgu tu
"cikgu, bulan pose ni tak baik aaaa!!"
"eh ape pulak! bulan pose aaa bagus!"
"cikgu jahat aa! tak nak kawan ngan cikgu!"
masa tu kaki aku dah melangkah jauh sampai tangga hostel...aku malu giler nak pandang belakang..
yang aku dengar diorang ketawa2..
merah padam dah muka aku time tu! walaupun aku tak dengar apa cikgu tu bagitau amir
pastu, tetiba aku rasa nak paling belakang...
bila aku paling jaaa...aku nampak amir tgh pandang aku senyum2....
malu giler aku time tuh! (lam ati suke gak)
tapi, taku tak tau apa makna senyuman dia tuh....yang aku tau aku malu giler! rasa nak campak muke lam longkang...
balik ja ostel, kawan aku yang sama2 lam keta tu cakap..
"emi, tak sangka cikgu dayang habaq betui2"
"ye ke kak?"
"aah..tersengih2 si amiree...."
adehhhhhh...malu nyer akuu!
perkataan yang aku sempat dgr dr mulut cikgu tu
" camner nak jadi...sorang malu sorang segan"
adusss!!! tajamnyer..
so, itu ler drama swasta ptg kelmarin sampaikan aku nak tidur malam pun aku leh tersengih2...ahahaha
pastu, kebetulan time nak pegi terawikh semalam, terserempak ngan dia..
tapi dr jauh jaa..
dia tak pandang blakang pon...
aku nyuruk2 blakang member aku...malu sehh!"

Hadeh la...lawak la plak!hahahahaha...sungguh sengal saye ketika itu,ihiks. Lama dah saya tak dengar citer si Amir ni. Dia skang ngaja kat Taman Sri Muda. Apa kabar la dia ek? :)

Afterthought: The next entry I'll put my nicest piccas with Amir...tungguuuu! (Nak pi Lowyat beli printer 3 in 1 dulu,ahaks)

No comments: