RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, February 08, 2007

HAIHHH....

Wah..wah ari ni ter rajin plak bangun pagi..hehe. Siap basuh kain sumer. Ingat na masak nasik lemak..da lama x makan nasik lemak :( Kat sini takde makcik jual nasik lemak cam kat blok lama dulu...isk..

I think,dis week was the worst experiences for me! Asik saket kepala ja sejak dari ari Senin sampai la malam td. Paling kronik malam tadi, siap rasa na muntah sumer..haihh! Makan pon cam telan tak telan aje. Rase cam terawang-awang pon ade,hehe...(bukan angau aaa!)

Sepanjang 2 tahun aku mengajar, rasenya time tak mengajar ni la fasa yang paling tensen skali! Susah rasanya nak bagi orang lain nampak apa yang kita buat bila dalam masa yang sama orang asik pikir kita takde keje. Mentang-mentang la aku da tak bleh diberikan masa mengajar, abeh sumer jawatan dan keje-keje pengkeranian tolak kat aku..alasannya sebab aku tak ngajar! Tak pegang kelas...eh...eh..dia ingat kita takde keje ke? kang aku wat banner tulis 25 skop kerja kaunselor kat depan bilik guru kang, baru tau! Aku macam orang giler nak set up bilik B&K tu..fikir working paper, proposal paper sumer, na carik bajet sumer...memang la tak nampak sebab sumer tu duk ade dalam pc..bukan aku na kene tulis kat papan itam cam diorang mengajar! haihh...hangin tul aku...

Tu belum kire ngan perangai pelik penyelia petang yang asik na wat spot check. Ari-ari terjah bilik aku tgk aku wat ape...da la tak ketuk pintu sumer...sib baik tak penah kantoi lagi,hehe..sebab aku mmg banyak keje! huhuhu...belum apa-apa da refer sorang client kat aku petang semalam...da la bilik still tak terurus, suh plak aku counsel budak tu...dengan form sumer takde...dia ingat bodo-bodo aje ke na wat sesi. Siap cakap kat depan sumer cikgu " now we have counselor what!" (nada dia tang word counselor itu sungguh menyakitkan hati aku,ahahaha)

Kadang-kadang aku amik positif sumer mende ni..I take it as my challenges..tapi bila da sampai satu tahap, aku rasa macam nak light saber kan aje mereka-mereka yang jeles ngan aku,hahaha! Aku baru na mula bertatih..they should give me chances,time and motivation for me to suit well with the new job. Yes, I've learn the skills but yet no experiences...they must understand dat! Bila asik pikirkan keje je, sampai aku da tak bleh na switch off bila balik umah...keep on thinking camner na satisfied kan ati orang..isyh! Cam aku je plak yang kene counsel diri balik before gie skula everyday,ehehe

Afterthought: Agak-agak makcik nasik lemak tu ingat kat aku dak? ehehe..(giler takde kaitan ngan entri *wink*)

No comments: