RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, December 07, 2006

OLD FRENZ

Malam tadi kawan lama call..lama sungguh tak dengar citer dia after kawen. Kami berbicara panjang..daripada hal ehwal semasa, perkembangan kawan-kawan sekelas sampailah dia 'memaksa' saya bercerita tentang kisah itu. Saya hanya ketawa. Cuba ubah topik, tapi dia lagi cekap dari saya.
" Aku dah buat set induksi sket punye panjang..ko jangan nak lari"
hahahaha...mentang-mentang la sesama cikgu :) sib baik takde alat bantu mengajar..
" Yer la..31 Februari depan jemput datang kenduri aku"
Dia ketawa...nasib baik dia bijak..hehehe..(memang bijak sampai saya 'terjerat' sendiri dan akhirnya terpaksa mengalah)
Saya sebenarnya tak suka nak buka cerita. Kisah saya bukannya menarik, malah tetap juga begitu. Tapi, bila mengenangkan dia juga pernah melalui pengalaman yang sama, maka saya fikir tak ada salahnya saya berkongsi rasa.Dan yang paling best, husband dia (juga kawan satu sekolah saya) kenal dengan orang dalam kisah saya itu. Satu universiti. Hmm..what a small world!:)
Jadinya, malam tadi saya telah mendengar 'nasihat' yang amat panjang lebar. Lega bila ada yang menyokong tindakan saya selama ini.
"Sabar la, Mie. He need to settle sumthing that we do not know.Trust ur heart. If letting him go can make ur life happy, just do. But, if not, don't do"
Wah..wah..saya speechless...sejak bila minah ni leh jadik kaunselor?ahaks..selama ni saya la yang jadik pendengar setia kisah dia, skang dah terbalik..hehehe..
Anyway, to Mrs Khairrunnisa& Mr Azrezal..I'll pray da best for both of u..congrats on ur KPLI-Jqaf convo dis weekend..ha,bila nak hidup bertiga neh? hehehe

Afterthought:Experiences make us grow older..

5 comments:

Anonymous said...

dengar pendapat/nasihat org dah kawen lain akak..huu 31 Febuary? ade ape tuh?hihih!

p/s: dah sedia hadiah utk 25 december nih? ;)

Anonymous said...

ermmm..betui ape kate ex-bendahari kelas kite tu..follows what ur heart says.. :)

jumpe nanti di kenduri ek ;)

kome nak nyanyi pon bleh nanti..kru version feminin ehhee..emi, saly dan nora :D

ps: kad aku bagi kat sis saly..

Anonymous said...

hahaha...nyanyi? kang seme owang tak balik trus pingsan!

Anonymous said...

31 februari?? erm..ada ke dalam kalendar?? hehhehe....btul la kak apa yg dia kata...tp skrg ni sy ada mslh la dgn seseorg...

Jeketbiru said...

jeketbiru-cibil
adiah krismas kah? ehehe..serprisee ;)

jeketbiru-bae
weh aku tak janji..tapi aku cuba..mcm ade mende yang tak sempat settle before 24hb..:(

jeketbiru-saly
bukan takat pingsan..mau nyer koma..hehehe