RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, December 05, 2006

C.I.N.T.A

(Yeay! saya dah buleh ol...walaupon gune dial up tak kire la kan..stimix under progress..lembap betui depa wat keje)

Petang semalam saya menonton Cinta ngan Kak Imah. Best giler ahh! Bukan sekadar cerita..tapi banyak mende yang kita boleh adaptasikan dalam kehidupan. Saya suka frasa-frasa ayat yang digunakan dalam filem ini
" Kalau kita betul-betul nak..MESTI ada cara" -Ariana@Syarifah Amani-
" Orang yang paling kita sayang adalah benda yang PALING SUSAH untuk kita sayang"- Mak Bie@Fatimah Abu Bakar-
" Saya pernah mencari seseorang..tapi tak jumpa..yang saya jumpa adalah AWAK!" -Taufiq@Pierre-

Itu antara frasa dialog yang saya ingat..banyak lagi yang terkesan di hati..tapi kalau tulis kat sini nanti ade yang cakap saya jadik pengulas filem tak bertauliah plak, ahaks.

Petang ni saya akan gerak balik ke Ipoh, Insyaallah. Sumer dah setel kat sini. So far, umah baru ok. Malam tadi dah wat diskusi panjang berjela dengan orang yang bertanggungjawab uruskan rumah ni ngan kami. Hopefully, sebelum next year sumer akan setel sepenuhnya including housemate baru. ..hmm, ade 2 kosong lagik ni..cepat!cepat! anyone interested nak duduk ngan kami? hehehehe....meh isi borang:)

Banyak keje nak buat masa cuti ni nanti. Terpaksa la angkut pc ni balik. Ahaa..bercakap pasal pc, saya berniat nak jual pada sesapa yang berminat. So, kalau ada kawan-kawan@sedara mara@jiran tetangga mau pon sesiapa saja yang berminat nak beli pc saya ni sila lah contact saya directly. Tolong promote sket kat sahabat alam korang (attn: Miss Bae, Miss Saly,Miss Nora or any Mr@Mrs here) ;)
Till next, daaaa! Selamat Bercuti untuk SAYA! hehehe

Afterthought: Rindu suasana masa duduk kat rumah lama :( kat sini sunyi sepi..nak turun pi dapur pon takut,ehehehe..

5 comments:

Anonymous said...

heppi holiday my dear!!..arr jangan lupa appoinment kite 24hb neh ek..aku nak tulis kat kad tu cik emi dan pasangan lah ;)

Jeketbiru said...

"cik emi dan pasangan'?

wah..wah..camni terpaksa la bawak pasangan,hehehe..kalau tak mesti tak dapat makan nasi minyak ngan ayam masak merah...

hmmm..nak ajak sapa ekkk??

Anonymous said...

nak tgk cinta kena tgk dengan orang yang kita cinta.. hahahaha poyos dak? takpe, balik ni akak ku tgk jgk cinta itu..

selamat bercutik walaupon dah lama start cutik! nora pon nak balik this week..

Anonymous said...

Oit...gue pon mau jemputan donk. Tapi jgn letak donk pasangan, susah gue ginih!

Jeketbiru said...

jeketbiru-cibil
hahaha..kalau tgk ngan orang yang dicinta pon rege tiket sama jugak..takde la plak berkurang, ahaks

jeketbiru-saly
susah ke? elelele...mamat 'pasar malam' kan ade, ahaks