RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, September 09, 2006

HEART



Saya baru balik menonton midnite filem "Heart".Tak tau la kenapa saya begitu teruja untuk menonton setelah melihat preview yang disiarkan.Tambah pulak, sebelum ni saya memang dah suka banget dengan lagu My Heart yang menjadi OST filem ni:)

Plot cerita menarik tapi agak busan di pertengahan cerita bila fokus telah dilarikan daripada tema utama,ehehe.

Bertemakan cinta platonik dan cinta tiga segi. Biasa la, bila adanya cinta dalam persahabatan, tak sah kalau tak diwujudkan orang ketiga untuk menghidupkan konflik cerita.Filem ni berakhir dengan pengorbanan seorang sahabat yang ingin melihat orang yang dicintainya bahagia. Dia sanggup mendermakan (dalam bhs Indonesia 'mendonorkan',hehehe) hatinya pada kekasih sahabatnya.Besfren hero ni mati at last :(

Hmm..agaknya mmg tipikal seorang perempuan suka melakukan pengorbanan untuk orang yang disayangi. Citer ni lebih kurang macam filem Kuch Kuch Hota Hei, tapi endingnya takde la sama.

Tapi, dalam banyak-banyak scene, saya paling suka scene bila si hero kene kejar dengan bestfren dia ni. Kunun-kunun nak langgar sebab si heroin takmo terima cinta dia. Punyer la kelakar bila si hero (Farel) kene kejar ngan Rachel.Kunun sanggup mati bila cinta ditolak. Tapi, bila si Rachel nak langgar guna jip, tau plak lari-lintang pukang,ahahahaha.Padehal, dia jugak yang suruh langgar!

Menangis??
Hmm...:) (ade la sket2...hehehe)especially bila Rachel pura-pura ketawa, tapi sebenarnya dia teramat sakit dan kecewa bila Farel tak menghiraukan perasaannya,huhu.Depan farel dia ketawa, pastu alih muka kot lain dan nangis. Hadeh..tersangat la sedehh waktu ini :(

Apapun, ada satu pengajaran yang saya dapat..
Hargailah sahabat kamu sementara mereka masih ada di sisi. Jangan bila dah takde, baru nak menyesal.Dah takde makne nyee...:)

p/s: Maaf lah, saya tidak reply komen-komen kengkawan untuk entry yang lepas.Tak tau la kenapa bleh jadi cam 'blur' ja tetibe..

**soal hati yang tak mudah difahami....**

7 comments:

Anonymous said...

1. wawa....sejak biler dah pandai jadi pengkritik filem ni...huhhuhu

2. seronok ke cerita ni??

Jeketbiru said...

jeketbiru

1. eh, dah lama dah...tak tau ke? ahaks

2. seronok sgt tu xdelah..best lagi ungu violet,hehe

Anonymous said...

smile while criying inside..aku rasa dah cam biasa bagi kaum hawa..

but for kaum adam, even dia crying outside but he's laughing inside..gelak kan muka kita yang tertipu ngan lakonan kesedehan mereka ehehehhee

>:)

Jeketbiru said...

jeketbiru
hehe,no comment :)

Anonymous said...

itu mmg sifat lelaki la, they must get what they want...

Anonymous said...

..tp tak semestinya mereka dpt apa yg mereka inginkan, kerana at last apa yg mereka dpt lebih teruk drp apa yg mereka inginkan :)

Jeketbiru said...

tak ada yang sempurna dalam dunia ini..:)