RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, April 20, 2008

MOVIE....MOVIE

Macam dah lama tak wat movie review kan..walaupun lately bleh kata every week tabur duit kat GSC atau TGV, hehe..maybe citer-citer yang saye tengok tu tak brapa best untuk di komplen atau saja buat-buat lupa untuk 'kecoh' kat sini..ahaks

Jap saya ingat....hmm..kalau tak salah start dari bulan lepas ade dekat 10 movie kot saya tgk..hahaha..RM10 x 10= Rm100 ! waaa....pelaburan yang bijak! hahaha..

Meh saya list out antara movies yang saya ingat -Duyung, The Water Horse, Horton Hears a Who, Definitely Maybe, 27 Dresses, The Spiderwick Chonicles and the latest one Forbidden Kingdom dan Congkak! hahaha.. macam tak caya je saya bleh pegi tengok citer ala-ala seremm yang telah 'diharamkan' sejak saya tengok Jangan Pandang Belakang last year...taubat seyyy!
Tapi, dek kerana terguda dengan ajakan dan perlian-perlian (apa tu? hahaha) oleh cecikgu skulah saya, maka saya sahut juge cabaran bernas diorang pi menyerah diri untuk menjerit lam cinema ari ini, ahaks. Early bird lagik! Bersemangat nyahhhh! hahaha

Overall, kira seram jugekk la Congkak ni..dalam 100% bole kata 85% saya tengok movie ni, compared dengan JPB dulu...hanya 50% je..yang selebihnya tutup muka ngan jaket, ahaks.Kire takde la rugi sebab tiket 7 hengget je..sebab tu pi beli early bird,ahaha.
Besa la elemen citer seram ni kan...banyak scene terkejut-terkejut...sound effect dia melampau-lampau la plak..haha..asai kuar je sound effect seram, terus saya tutup muka ngan jaket sebab tau mesti hantu kuar,ahaks. Siang hari pun ade antu gak..hahaha! Tu yang tak larat nak pokus macam tengok Forbidden Kingdom....eiii! penat la tutup muka!

Wokeh, tutup citer pasal movie review...ade masa free korang pegi la tengok...tapi kat Malaysia je ye..Singapore takde citer ni...wahahahaha....:P

Owhh..lately jugak, 2-3 orang duk komplen blog saya ni asek bertema sedehh je...hahaha! Ape kehei nya plak ye...emi jiwa kacau lagi ke? ihiks...dah-dah..jangan nak pikir bukan-bukan. Saya OK....sangat2 OK! Entri sedeh tu saja nak tambah perisa...haha..asek hepi je kang orang kata gila plak..ahaks. Maklum la...sejak memikul tanggungjawab-tanggungjawab extra ni asek tensen jek! Banyak sangat mende nak buat sampai tatau nak buat mana satu...at last, tak buat satu apa pun...pegi tengok wayang lagi bagus! hehehe...
Ok,puas hati dengan penjelasan saye itu?

Haa...kurang seminggu lagi saya akan menerima tanggungawab baru...wahahahaha...syhhhhh! saye suka tarikh ini -30042008 :)

Notes:Tak sabar nak balik kampung hujung minggu ni sebab mak kata ade spesel present...jeng jeng jengg! Ada yang nak ikut?;)

3 comments:

bae Sparrow said...

weh citer forbidden kingdom ke aku ingat three kingdom..nak pi united kingdom laa..menjejak sepet yang ilang :D

Anonymous said...

friendship never end.. is it, akak? hopefully :) take care yeh!

Anonymous said...

elehh...