RSS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, November 19, 2006

KISAH AKU DAN LELAKI ITU..

Hadeh,sungguh kelakar!!hahahahaha..rase nak ketawa guling-guling cam ikon lam YM tuh. Masa nak taip ni pun saya duk sengih-sengih..depa kat CC ni cam pelik ja tgk saya,hehehe..
Ekceli petang tadi, saya baru je abeh kursus kat Ipoh. So, nak balik Shah Alam, mak tahan plak. Kene la stay dulu 2-3 ari. Takpe la, bleh gak saya lepaskan rindu kat 'anak-anak' saya yang berkaki 4 tuh.Makin comel yang bongsu tu, muka cam mix, hahaha..
Eh apesal cam lari dari tajuk entri ja ni?ngehngehngeh...ok..back to da main topic.

Sebenonya camni, masa kursus ari tu, saya 'ter' kenal la ngan sorang cikgu ni. Ni sumer gara-gara sesi ice-breaking yang 'memaksa' setiap cikgu perkenalkan diri kat depan sensorang,hahaha...so, dari situ dia 'aim' saya (relevan ke gune word tu? hehehe..) memula sesembang, kekenal, gelak-gelak, wat lawak-lawak ampeh sampai la petang semalam dia mintak no fon dan request saya bawak dia jenjalan sekitar Ipoh. So, sebagai seorang cikgu yang baik(yakk), sopan-santun (hiyeee) dan peramah (ehem..ehem) saya pun setuju. Kebetulan nak bawak cecikgu lain gak.Tapi yang PELIK nya, dia nak naik keta ngan saya. Tak nak naik keta ngan cikgu laki yang follow saya. Dah la keta saya tu 'cacat'..tapi, dia nakkkkk jugak2...saya pon malas pening2...hangkut ja la dia. Terpaksa kawan saya yang lagi 2 orang (pompuan) duk kat blakang.Walaupon konpius (sbb dia ade waja..lagik besar keta dr saya) tapi saya abaikan aje kekonpiusan saya tu.Then, after dah abeh sesi tour de Ipoh, petang tu dia kol dan kol dan kol dan kol..sampai la saya terpakse me'miskol' kan kol nya itu,hahaha (penat la bercakap..ahaks) Bile tak dapat kol henpon, dia kol bilik hotel. Tak dapat gak, dia sms plak..haihh!

Ingatkan sampai situ je, rupanya tak abeh lagi...dia siap plan nak kuar ngan saya lepas-lepas ni,ahahaha...tadi before dia gerak balik Kajang, siap kol saya nak jumpa kat lobby. Saya kasik alasan. Cuak punyer pasal, saya terus turun kat car park dan terus balik umah..sampai terlupa pulang kunci bilik dan check-out, ngehngehngeh...terpakse ajak Amin teman g hotel tu balik pulang kunci (thanx Amin) :)

Hadehhh...tak penah la plak terpikir akan jumpa orang sebegini masa kursus. Walaupun ade suara-suara yang mencadangkan saya menekel barang seorang dua cikgu-cikgu encem masa kursus, tapi saya tidak la sampai hati berbuat demikian, hehehe..tak sempat pon nak wusha sebab schedule kursus memang packed! Kalau tak, saya wat gak,ahaks >:)
Tapi, takperla..dah takdir saya kot kenal cikgu ni..bukan tak suka, tapi saya sangat-sangat PELIK..hehe..xpress betul..tang mana la dia suka saya ni? hehehe..No wonder la dia bleh ingat every sentences saya masa saya introducekan diri kat depan malam tu. Kalau ye pon suka, cover-cover la sket...ahahah..sampai ade akak tu pasan.
"akak dah agak dia ade sumthing ngan Emi. Malam tu dia tengok Emi sampai terjengul-jengul kepala"
ahahahaha....lawak tul!
Sangat kelakar...ade jugak orang minat masa dah tua-tua neh...hihihi...
Takperla..'prospect' bagus tu bila nak wat motivasi kat student nnt. Dia ade company yang handle kursus motivasi, camping etc..hehehehe...
So,tak salah la kan kalau berkawan? ahaks

Afterthought:tetibe rasa cam umo 16 tahun bila every hour ade org kol..ahaha....

6 comments:

Anonymous said...

ermm...you're welcome... nothing to say..heheheh

Anonymous said...

wah2! Hebaaat. Ni kira dah msauk dlm list aaaa. Mkn nasi minyak cuti sekulah tahun depan?!!

Jeketbiru said...

jeketbiru-amin
sejak bile tak reti cakap neh,ahahaha..konpius...konpius

jeketbiru-saly
no comment;)

Anonymous said...

hik hikk sukenye aku ehhe..erm tu laa everything happened for a reasson..and ang pi kursus yang mengejut neh pon ade sebabnye..

teruskan berkawan weh!!

org kajang ek? ke ngajo kat kajang? ishh makin kerap makan satey laa nanti ehehhe

Anonymous said...

hihihih! setelah mendengar crite akak smlm.. nora rasa... lebih baik tak payah kot?? hahah..

p/s: akak nak lepak s.alam 2,3 hari bleh? akak nora balik kampung mentua dia la plak wekend tu...adoi laaa..

Jeketbiru said...

jeketbiru-bae
hamboih..hamboih..sukenye diee! :P

jeketbiru-cibil
hahaha...tengah timbang tara ni.

p/s: nak lepak umah akak seminggu pon xper..leh tolong akak hangkut barang,ahaks